goveg.blogg.se

Nu förändrar jag mitt liv efter 25 år och blir vegetarian.

Dag 2

Publicerad 2015-11-16 22:24:00 i Allmänt,

Jag måste börja med att säga att maten blev jättegod. Jag åt falafel till lunch och kålpudding till kvällsmat. Jag är taggad på att laga mer och ännu godare vegetarisk mat.
 
Nu har jag även konstaterat att jag är laktosintolerant. Har uteslutit det mesta som innehåller laktos under fyra veckor och idag bestämde jag mig för att testa att bombadera magen men laktos. Kvarg och ett glas mjölk. Nu är magen jätteledsen och försöker få det att se ut som om jag är gravid. Även om jag för tillfället har väldigt ont i magen så är jag ändå glad att jag fått bekräftat vad min uppblåsta magen beror på. Men om jag ska bli vegan så blir det ju uteslutet ändå. Jag har märkt att de senaste veckorna har jag slutat småäta som jag alltid gjort innan. Jag har ofta haft ont i magen och då relaterat det till hunger, vilket jag nu förstått att det inte alls berått på. 
 
Det bästa just nu är att Viktor stöttar mig till hundra procent, han äter min mat och tycker till och med att det är gott. Han erbjöd sig också att laga vegetarisk mat inför nästa vecka. Det här kommer ju bli en lätt match!
 
Jag har varit förkyld förra veckan så jag har fått vila från träningen. Men imorgon sätter jag igång igen. Tjoho!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Karin

Studerar mitt tredje år på Chalmers. Tränar mer än gärna. Umgås med vänner och familj. Och jag sitter aldrig still.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela