goveg.blogg.se

Nu förändrar jag mitt liv efter 25 år och blir vegetarian.

Första dagen som vegetarian

Publicerad 2015-11-15 20:30:00 i Allmänt,

Efter att ha sett "Cowspiracy" bestämde jag mig för att förändra min livsstil. Det är dags för världens befolkning att vakna upp och inse att vi inte kan konsumera kött i den mängd vi gör i dagsläget. Jag ska börja göra matlådor och allt jag lagar kommer att vara vegitariskt. Jag får se om jag senare går över till att bli vegan. 
 
Igår var det fest. Det blev en sen natt och sovmorgonen lite för lång. Men när jag väl kom upp tog jag på mig ryggsäcken för att handla allt jag behövde för att göra matlådor inför kommande vecka. 
 
Det blev 6 matlådor med falafel, grönsöker och gröna linser. Och ännu fler matlådor med kålpudding gjord på sojafärs. Recepten hittade jag här: 
https://www.landleyskok.se/recept/glutenfri-falafel-med-vegetariska-tillbehor.html/
http://www.javligtgott.se/vegetarisk-kalpudding/
 
Jag återkommer med betyg på falafel-rätten imorgon och kålpuddingen får betyg på tisdag.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Karin

Studerar mitt tredje år på Chalmers. Tränar mer än gärna. Umgås med vänner och familj. Och jag sitter aldrig still.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela